• Galeria ERASMUS +

• Erasmus- mobilność w Słowenii- dzień 4

• 30.03.2023 22:12
        • To był bardzo ekscytujący i przepięknych widoków dzień. Zobaczyliśmy stolicę Słowenii. Swoją podróż rozpoczęliśmy autokarem podziwiając w czasie jazdy ośnieżone szczyty Alp. Jako pierwszy przystanek obraliśmy zamek nad jeziorem Bled. Mieliśmy możliwość zwiedzenia zamku i zrobienia przepięknych zdjęć panoramy jeziora i gór, a następnie wybraliśmy się na spacer jego brzegiem. Towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda.
        • Kolejna atrakcja czekała na nas w urokliwym średniowiecznym miasteczku Radovljica, gdzie mogliśmy dowiedzieć się jak ręcznie wykonywane są lokalne pierniczki. Usłyszeliśmy legendę o miłości i złamanym sercu.  Każde ciasteczko w kształcie serca miało niewielkie lusterko, w którym mogła się przejrzeć obdarowana przez chłopaka dziewczyna. Jeżeli spoglądała w lusterko, oznaczało to, że chce pozostać w jego sercu. Jeśli zaś zjadła ciastko, odrzucała jego miłość. W tym samym malowniczym miejscu zjedliśmy pyszny obiad. Ponadto, mogliśmy podziwiać panoramę Alp. Pojechaliśmy dalej do elektrownii wodnej nad rzeką Sawą. Na koniec zwiedziliśmy serce Starego Miasta Lublany. Mieliśmy okazję zobaczenia najważniejszych budynków m.in. Potrójny Most, Muzeum Narodowe, Galerię Sztuki Nowoczesnej, a w oddali jedenastowieczny zamek- Ljubljański Grad. Po drodze mogliśmy podziwiać pomniki, pięknie zdobione kamieniczki oraz historyczne budowle sakralne. Wracaliśmy do domu, z jednej strony zmęczeni, a z drugiej w świetnych humorach i z piosenką na ustach.